2017-09-28 07:59:00

Pave Frans: Det håbet med flygtninge


Pave Frans forsatte denne onsdag sin katekese om det kristne håb, hvor han opfordrede alle kristne til at byde de mange af vores brødre og søstre velkommen, som er tvunget til at forlade deres hjem på udkig efter et bedre liv.
 
I forbindelse med lancering af Caritas Internationalis  ‘"Del rejsen” (Share the Journey) -kampagnen påpegede paven, at ingen fortjener at blive frarøvet håb af et materialistisk samfund uden sjæl.
 
Paven til folkemængden, der var forsamlet på Peterspladsen til den ugentlige general audiens.
 
Herunder finder du det officielle resume af pavens katekese:
 
Kære brødre og søstre: 
 
I vores fortsatte katekese om det kristne håb vil jeg nu gerne reflektere over vigtigheden af ​​at bekæmpe alt, som truer vores håb. 
 
Som den gamle historie om Pandoras æske lærer os, forbliver håbet som skatten, der gør det muligt for menneskeheden til - med tillid til Guds forsyn - at stå ansigt til ansigt med enhver form for ondskab, som er løs i denne verden. 
 
I vore dag er det håbet, der motiverer så mange af vores brødre og søstre, der er tvunget til at forlade deres hjem på jagt efter et bedre liv, men også dem, der byder dem velkommen, “deler  rejsen" med dem og stoler på en bedre fremtid. 
 
Håb er især de fattiges dyd. Som julens mysterium lærer os, kom Gud ind i denne verden blandt de fattige for at bringe den gode nyhed om vores frelse. 
 
Håb er også den unges dyd, som fortjener ikke at blive frarøvet det af et ofte materialistisk samfund uden sjæl. 
 
Håbets største fjende er åndelig tomhed, “eftermiddagsdjævelen", som frister os til at holde op med at kæmpe og give efter mismod. 
 
Lad os bede Herren om nåden til at håbe mere på hans løfter, overbevist om, at hans sejr over hele verden vil fylde vores hjerter med glæde, når vi står over for fremtiden og alt, hvad den har i vente for os.







All the contents on this site are copyrighted ©.